Thursday, January 25, 2007

De Boxerclub


Een spannende avond voor Naru.

Nadat ze thuis lekker had geslapen moest ze weer de kou in om naar de boxerclub te gaan. In de auto bleef ze weer niet stil zitten dus we waren blij dat we aangekomen waren. Eènmaal uit de auto gestapt zag Naru haar eerste speelkameraadje, een grote boxer, geel van 8 maanden oud (het was een reu). Dat vond Naru wel leuk en ze wist niet hoe gauw ze bij de boxerclub moest komen. Maar toen we daar aankwamen....nog een speelkameraadje een gestroomde boxer net zoals Naru, dat vond ze wel leuk.

Binnengekomen.....ojeee iedereen kijkt naar mij en iedereen houdt mij vast, wat spannend allemaal, en hee daar loopt nog een leuk speelkameraadje. Dit was een gele boxer van 13 weken oud (een teef) en ze doet samen met Naru de puppycursus (zie foto boven), ook was er nog een boxer bij een reu maar die had wel een aparte neus voor een boxer.
De mevrouw die de cursus deed vond ze wel aardig en zo begon naru's eerste schoolavond. We moesten met een speeltje en een stukje voedsel wat ze lekker vinden steeds wisselen, en dan moesten we roepen en de kant oplopen die de hond niet oploopt en dan zorgen dat ze de aandacht bij het baasje hield.
Omdat Naru nog maar 8 weken is en eigenlijk best wel jong voor school en omdat het buiten zo vreselijk koud was mocht ze van de cursusleidster maar 20 minuten meedoen, dit was voor Naru ook beter.
De laatste oefening die Naru deed was Los! De cursusleidster ging zitten met Naru en ik moest naar de andere kant en dan liet ze Naru los en moest ik Naru roepen, ze kwam gelijk naar me toe en toen moest ik haar aaien en een stapje achteruit en dan weer roepen en dan haar vastmaken met de riem aan de onderkant, want een hond voelt zich bedreigd als je boven zijn hoofd komt.

Ook zei de cursusleidster dat ik haar overal aan kan raken zonder dat ze bijt, toen zei ik dat kan al want ze bijt niet als ik aan iets zit.
Toen mocht Naru weer naar binnen en pappa stond aan de kant te kijken, er mag er namelijk maar 1 op het veld met de hond trainen.
Toen we binnen kwamen zag Naru wat bekends......haar oude baasje (de fokker zit ook op de club vandaar) maar dat is leuk.....

Ook werd ze door iedereen geknuffeld en gekroeld en geaaid, ze kreeg volop de aandacht. Maar nadat ze dat allemaal mee had gemaakt lag ze op de club te slapen en de mensen vonden er alleen maar leuker om te zien. Ik moet alles nu met haar oefenen en met Sandro moet ik het nog doornemen.

Toen we weggingen bij de boxerclub kwamen we nog een vrouwtje tegen en die wilde Naru ook nog graag zien (we waren verleden week al geweest om te kijken), zij had een gestroomde teef bij zich en Naru vond dit wel heel leuk, ook was deze boxer vrij rustig en dat vond Naru wel prettig, helaas maakte Naru een fout en dat was om te laten zien dat zij boven die grote boxer stond deed ze met haar voorpoten boven haar gezicht en ja......die vrouw zei dus: ja opletten hoor zometeen geeft ze een snauw en dan moet je niet schrikken, dus de boxer gaf Naru een snauw en Naru schrok (ik ook een beetje, sandro niet).
Maar ze had het wel gelijk afgeleerd (zoals hierboven staat een hond voelt zich bedreigd als je boven hun hoofd komt). Toen we verder naar de auto liepen heeft Naru haar 1ste poepie ......buiten gedaan, wat waren wij trots op de kleine meid.

In de auto heeft ze lekker rusitg gelegen en toen we thuis kwamen ging ze slapen.
Het was wel een superleuke avond......tot snel en een likje van Naru.

1 comment:

Esther said...

Leuk hoor de eerste les. En erg goed dat ze haar eerste poepie heeft gedaan! haha. Lief filmpje ook trouwens.
XXXXXX